Chavez Critics Silenced In Venezuela-pigeon blood

UnCategorized Venezuelan President Mr. Hugo Chavez’s refusal to renew the license of Radio Caracas Television, seems to have caused an uproar in Venezuela. The decision to not renew the license of Radio Caracas Television (RCTV) which is completely legal and within the rights of the President, created a lively debate amongst the International Press. The decision to shut down RCTV has had protesters and critics claim that this has completely shattered the freedom of speech and whatever is left of the country’s democracy. It is also being said that Chavez has silenced the radio stations who do not support his vision for "hope and change" in Venezuela. He has forced more than thirty radio stations off the air by revoking their broadcast licenses. Chavez had previously forced RCTV off the air by revoking its broadcast license. When the station was forced off the air in 2007, it moved to cable television to get its message across to the Venezuelan people. This has elicited an uproar in Britain and in the U.S.A as well. One might think from these comments that Chavez is indeed behaving like a stereotypical "strongman". So why has he refused to renew the license? According to CNN reporter T.J. Holmes, the motive lies in the fact that RCTV "has been critical of his government". Or as a Financial Times headline put it, "Chavez Pulls Plug on Dissenting TV Station." The Times reported: "President Chavez withdrew its license, accusing the network of coup plotting." whereas the channel says "Our concern is that the entire nation is losing what has been its voice for 53 years. Marcel Granier, director of RCTV, said by phone from Caracas to The Washington Post "This is done without a judge’s order, without any administrative hearing, in no democracy does this happen. Those in the government simply do not tolerate any medium that tells people how things really are." RCTV had 3,000 employees before it was taken off the public airwaves; today it has half as many. He said that in 2006, revenues reached $300 million. This past year, they dropped to $100 million. Still, the station continues to produce its news programs and soap operas, Granier says, many of which are seen in other Latin American countries. "The government’s decision not to renew the concession is a decision that lacks transparency," said Carlos Lauria, an Argentine journalist "We are worried because this can have consequences for the exercise of free expression", he added. Another influential television station, Globovision, lambastes the government frequently, and Caracas boasts a range of newspapers, many of them with an anti-government edge. This has marked the end of an era for a station that produced the long-running humor program "Radio Rochela" and famous telenovelas such as "Through These Streets", which dealt with social tensions, and "My Fat Beauty", a humorous look at its lovable protagonist and many, many more such much-loved programs. In RCTV’s sprawling facility, which includes a network news center, studios for soaps, editing rooms and warehouses, workers are trying to stay optimistic. The government’s wrath against RCTV has roots in a 2002 coup against Chavez that government officials say the station supported. Till date, the government has not filed charges against RCTV’s directors and the station has never received a detailed official explanation for why it was initially taken off the public airwaves in 2007. This makes us wonder as Venezuela marches towards the 21st century, the decision not to renew the license of RCTV has caused us to think twice whether or not they are actually progressing! This dramatic step has indeed caused a serious concern amongst free-press advocates; could it be said that Hugo Chavez is rising up against the liberty of Venezuelans? Or that Chavez has taken this step since RCTV has been overly critical and biased towards his Government? As we watch the struggle for freedom of speech and expression in Venezuela, there are similar struggles going on at our own home front. On 21st January 2010 the US Supreme Court has struck down a major portion of a 2002 campaign-finance reform law, saying it violates the free-speech right of corporations to engage in public debate of political issues. "Government may not suppress political speech on the basis of the speaker’s corporate identity," Justice Anthony Kennedy wrote in the 57-page majority opinion. "No sufficient governmental interest justifies limits on the political speech of nonprofit or for-profit corporations." Barack Obama’s FCC director Mark Loyd has recommended that American radio stations be forced to broadcast liberal propaganda under a "Fairness Doctrine." The FCC’s director had planned two years ago for liberal activists to target conservative talk radio stations, and critics say they are concerned that he now will want to bring back the "Fairness Doctrine." Obama has promised a "forceful" response to the decision of the U.S. Supreme Court to uphold the rights of free speech guaranteed by the Constitution. As all of America waits and watches if the Doctrine will be reinstated, let us see if Obama’s next move matches that of Chavez! About the Author: 相关的主题文章: